« 台湾で「くるくる寿司」! | Main | ギリシア旅行前記1 »

March 10, 2006

西遊記のはなし

日本で放映されているドラマ「西遊記」、台湾でも放映されてますよ。普通、日本のドラマは3ヶ月遅れくらいでやってくるのですが(全部ではないです)、西遊記はまだ最終回も迎えていないのに、3週遅れでやってます。題材が中国モノだからでしょうか?台湾のTV局がすかさず契約したみたいですね。

私達の年代が彷彿する「西遊記」といえば、堺正章さんが悟空を演じてたヤツか、ドリフの人形劇のヤツでしょう。そうそうニンニキ・ニキニキ~♪のアレです(笑・わかっていただけますか?30代じゃないとわからないかも)子供の頃、毎週楽しみにしていたものでございます。

実は台湾に来てから、香港・台湾・日本合作っていう西遊記(ドラマ)をTVで観ました。香港が絡んでるだけあって、シルクロード・ロケなんかもバッチリ。しかもCGもフル活用したスゴイ出来でした!さすがは本家本元、チャイニーズ。かなりハマりましたわん。ただ一つ、気になった点が・・・日本合作って、誰が出てるの?答えは驚きますよ!な、なんと飯島愛(笑)蜘蛛の妖怪の役で出てました。日本からは1人だけですか?しかも飯島愛?観ながらツッコミ入れそうになったもんです(笑)何が何でも、日本合作にしたかったのでしょうか?

そうそう、この西遊記の八戒はかなりツボでした。オンナ好きで食い意地はってて、八戒の中の「ザ・八戒」って感じ。余談ですが、中国では、オンナ好きのイヤらしい男性を「猪哥(ブタ兄さん)」もしくは「猪八戒(まさにそのまま)」と呼びます。ある台湾のドラマでビビアン・スーがイヤらしい上司に「猪八戒(ヂュ・パージェー)!」って叫んでました。想像してみてください。「ちょ、はっか~い!」って叫んでる場景(笑)かなり笑える。話はかなり脱線しましたが、西遊記はお話が面白いので、いつリメイクされても愛される名作ですよね。(おしまい・Youmei)

当サイトはブログランキング『ranQ』に参加しています。
おかげさまで2位キープ中です♪お気に召しましたら、ココをポチっとお願いします

|

« 台湾で「くるくる寿司」! | Main | ギリシア旅行前記1 »

Comments

Hi there, I discovered your website via Google at the same time as searching for a comparable matter, your site got here up, it seems good. I have bookmarked it in my google bookmarks. I'm no longer certain the place you are getting your information, however great topic. I needs to spend some time learning much more or understanding more. Thank you for great information I was looking for this information for my mission.

Posted by: BUY PlayStation Store Gift Card AT AMAZON HERE | January 26, 2015 at 10:38 AM

If you wish for to take much from this piece of writing then you have to apply these methods to your won website.

Posted by: BUY PlayStation Store Gift Card AT AMAZON HERE | January 26, 2015 at 11:19 AM

Attractive section of content. I just stumbled upon your website and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Any way I'll be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently quickly.

Posted by: BUY PlayStation Store Gift Card AT AMAZON HERE | January 26, 2015 at 11:31 AM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/63053/9030337

Listed below are links to weblogs that reference 西遊記のはなし:

« 台湾で「くるくる寿司」! | Main | ギリシア旅行前記1 »